Ćwiczenie na za…mówienie – część 16 – Logat

DSC_0501Dzisiaj mamy już 16 część „Ćwiczenia na za…mówienie”, w związku z tym przedstawiamy 16 fantastycznych kart do ćwiczeń dźwiękonaśladowczych. 🙂 Karty zostały zaprojektowane wraz z Panią Martą Marzec z gabinetu Logat, która jest prawdziwym wulkanem pomysłów 😉 i do kart głównych dodała jeszcze 12 kart wspierających. A ponieważ całość projektu „Ćwiczenie na za…mówienie” jest spójna graficznie, karty wg. projektu Pani Marty mogą poszerzyć zestaw Głoski lub Centrum Best.

Aby pobrać materiały w jakości do druku, kliknijcie na obrazki znajdujące się na końcu wpisu, a po przejściu do nowego okna w ikonkę pobierania lub drukowania.

Zapraszamy do opisu przygotowanego przez autorkę projektu.

 Redakcja serwisu MiMowa.pl

Kochani, przedstawiamy kolejne zajęcia z serii Ćwiczenie na za…mówienie. Tym razem zostały one przygotowane z myślą o najmłodszych 🙂
Proponujemy zabawy dźwiękonaśladowcze dla dzieci, które są na samym początku swojej komunikacyjnej drogi 🙂 Dźwiękonaśladownictwo to ważny etap kształtowania się mowy oraz pierwszy językowy kontakt maluszka z otoczeniem sprawiający przy tym wiele radości 🙂
Przedstawiamy Państwu 4 propozycje wykorzystania naszych obrazków:

1. Zabawy z samogłoskami.

Wspólnie z naszymi najmłodszymi przyjaciółmi naśladujemy jakie samogłoski wypowiada Mi widząc np. motylka, czy trzymając szklankę wody w upalny dzień.

20141119_105507

2. Onomatopeje.

Jak śpiewa Mi? Zaśpiewajmy razem „la la la”, a jak tyka zegar? Jak tańczy mi? Zatańczymy razem „tany tany”? 🙂

3. Pokazywanie.

Może urozmaicimy zwykłą zabawę dźwiękonaśladowczą i połączymy naśladowanie z pokazywaniem? 🙂 Pokaż razem ze mną jak robi bębenek (bam bam + naprzemienne uderzanie rączkami o stół), jak pada deszczyk?

Przykładowe propozycje ćwiczeń:
– bam bam –  naprzemienne uderzanie rączkami o stół
– tany tany – rytmicznie ruszamy rączkami i górną częścią ciała jak podczas tańca 🙂
– am am – kierujemy rękę do buzi jakbyśmy trzymali łyżkę
– la la – udajemy, że śpiewamy do mikrofonu
– kap kap – paluszki naśladują spadające krople deszczu
– tik tak – paluszek kierujemy raz w lewą raz w prawą stronę
– halo halo – przykładamy rączkę do ucha
– klap klap – klaszczemy w dłonie 🙂
– hop hop – nasza ręka podskakuje
– bi bi – pokazujemy jak ręka naciska klakson
– ha ha ha- trzymamy się za brzuszek i śmiejemy ha ha ha! 🙂
Pomysłów na to jak pokazywać obrazki jest wiele. Najważniejsze aby dziecko naśladowało nasze ruchy i dobrze się przy tym bawiło 🙂

4. Dodatkowe obrazki rozwijające spostrzegawczość ( z wyłączeniem samogłosek).

Czwarta wersja polega na dopasowaniu mniejszych obrazków do tych większych. Mi rozmawia przez telefon, poszukaj który obrazek pasuje? Na kolejnym obrazku jest zegar, robi tik tak, który obrazek położymy?
Ojej! Został nam jeden obrazek! To pająk! Czy pamiętasz, na którym obrazku Mi wystraszyła się pająka? Co wtedy mówiła? 🙂
Ilość obrazków dostosowujemy do wieku i umiejętności dziecka 🙂

20141119_173753_20141120142606733

20141119_173932

Marta Marzec Logat

Karty główne (4 strony)

odglosy1_1

Karty wspierające

karty

Ten wpis został opublikowany w kategorii aktualności, Ćwiczenie na za...mówienie, pomoce logopedyczne. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.