Ćwiczenie na za…mówienie – część 9 – Lucyna Długoń

zdjęcie_2Zapraszamy dzisiaj do rozgadania się z „Gadułą” czyli gabinetem logopedycznym Pani Lucyny Długoń :) A rozmawiać będziemy o tym co w szafie, a co w lodówce piszczy 😉

Wraz z Panią Lucyną przygotowaliśmy karty z szafą i lodówką, które posiadają ruchome drzwi (przy okazji wtrącając trochę ćwiczeń motoryki małej ;)) oraz karty obrazkowe z ćwiczeniami głosek [sz] oraz [ż]/[rz] plus kilka bonusowych 😉

Aby pobrać materiały w jakości do druku, kliknijcie na obrazki znajdujące się na końcu wpisu, a po przejściu do nowego okna w ikonkę pobierania lub drukowania.

A teraz zapraszamy do zabaw opisanych przez autorkę projektu :)

Redakcja serwisu MiMowa.pl

Całkiem niedawno otrzymałam propozycję przygotowania wspólnej  pomocy logopedycznej  z serwisem MiMowa.pl. Postanowiłam wykorzystać swoją zabawę w szafę i lodówkę, którą  systematycznie wykorzystuję w pracy i która jest bardzo lubiana przez małe i trochę większe  dzieciaki. Niestety, moją słaba stroną jest grafika komputerowa, a jak sami Państwo wiecie – nie liczy się tylko pomysł, ale i wykonanie :)

Z  naszej współpracy zrodził się bardzo fajny materiał, który chciałam Wam zaprezentować.

Do obrazka przedstawiającego lodówkę doklejamy taśmą klejąca drzwi. Do wyboru pozostawiam sposób przyklejenia – drzwi można przykleić z jednej strony, tak aby się otwierały. Wzdłuż jednej z półek można zrobić nacięcie i wtedy dziecko wkłada obrazki do „środka”.zdjęcie_1Sposób drugi to przyklejenie drzwi taśmą z obydwu stron i wtedy dziecko wsuwa obrazki pod drzwiczki.

zdjęcie_2

Podobnie robimy z szafą – drzwi mogą się otwierać , tak jak w „normalnej” szafie lub  wykorzystujemy wariant drugi – z wsuwaniem obrazków pod spód.zdjęcie_3

zdjęcie_4

NASZE PROPOZYCJE ZABAWY Z  „Mi –szafą” i „Mi –lodówką”:

1.  Dziecko nazywa obrazki i przyporządkowuje je do jednego lub drugiego  sprzętu/ mebla.zdjęcie_5

 

2. Pozostałe obrazki – też może nazwać i  uzasadnić, dlaczego nie zostały schowane. Wyobraźnia dziecięca nie zna granic, więc odpowiedzi mogą być dla nas bardzo zaskakujące!
3.  Część kartoników jest pusta, na nich możemy przykleić inne przedmioty, w zależności od celu zabawy (rozwijanie słownictwa, logicznego myślenia,  kategoryzacja, utrwalenie wymowy głosek itd).zdjęcie_6

4.  Obrazki można wykorzystać do lubianej gry w memo; drukujemy je podwójnie, wycięte obrazki układamy przed dzieckiem, następnie odwracamy i  bawimy się w odnajdywanie par.
5.  Kolejna propozycja  dla dzieci starszych: obrazki wycinamy, następnie odcinamy podpisy. Zadaniem dziecka jest poprawne odczytanie wyrazu i dopasowanie do obrazka, w końcu – „wrzucenie” podpisu i obrazka  do lodówki/szafy.
6.  Można zaproponować dziecku w ramach pracy domowej własnoręczne wykonanie obrazków pasujących do lodówki lub szafy  ( ja uwielbiam zadawać tego typu prace – bo niejednokrotnie sama  bym  na to nie wpadła, co dziecko lub dziecko z rodzicem może wymyślić!).
7.  I  jeszcze jeden wariant zabawy, który podpowiedziała mi Mimowa : w  całym projekcie zachowana jest  spójność graficzna, tak więc różne części przygotowanych materiałów mogą ze sobą współgrać.

Dziękuję  MIMOWIE za złożoną propozycję, za cenne wskazówki i za to, że stara szafa i lodówka  zyskała tak piękną oprawę graficzną.
Mam nadzieję, że Wam też  zabawa się  spodoba 😉

Lucyna Długoń  “Gaduła”- Mobilna Terapia Logopedyczna

Karty z lodówką wraz z drzwiami (2 strony)

lodowka

Karty z piktogramami  (3 strony)obrazki_szKarty z szafą wraz z drzwiami (2 strony)

szafa

Ten wpis został opublikowany w kategorii aktualności, Ćwiczenie na za...mówienie, pomoce logopedyczne. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Ćwiczenie na za…mówienie – część 9 – Lucyna Długoń

  1. elka pisze:

    Na prawdę fajne ćwiczenie :) czy była by możliwość dodać więcej obrazków ?;)

  2. gośka pisze:

    wiosenne porządki sobie dziś zrobimy dziękujemy

  3. logo-educata.blog.pl pisze:

    Dziewczyny, w podpisie „kapelusza” jest literówka. Poza tym gratuluję kolejnego super projektu. Pędzę drukować i laminować, a jutro wykorzystam w pracy.:-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.