Wąsaty zegar

DSCN1595Poszukując ciekawych zabaw logopedycznych, które nie tylko utrwalają poprawną wymowę ale również rozwijają dodatkowe umiejętności wpadłam na pomysł wąsatych zegarów.
Dla sepleniących maluchów to nieocenione ćwiczenie utrwalające głoski szeregów szumiącego i ciszącego (w większość wskazań czasu występują głoski „ć”, „ś” – wszystkie dziesiętne), a dla każdego dziecka to doskonałe ćwiczenie rozpoznawania czasu na zegarze analogowym.


Do zabawy potrzebny nam będzie wydrukowany poniższy szablon. Z szablonu wycinamy tarcze zegara i wąsy które będą wskazówkami. Szablon najlepiej wydrukować na grubszym papierze lub podkleić wycięte elementy tekturką. Można dodatkowo użyć pineski spinającej wąsy z tarczą.
Zabawa polega na odczytaniu godziny wskazanej na zegarze ( np. „Zegar wskazuje godzinę piętnastą piętnaście”, „Zegar wskazuje godzinę siedemnastą pięćdziesiąt pięć”).
Młodszym dzieciom można ułatwić zabawę podając godzinę i prosząc o jej powtórzenie, a następnie o ustawienie odpowiednio wskazówek zegara.
Zabawę można również stopniować używając tylko konkretnych godzin w jednym schemacie ( np. 12:00, 12:05, 12:10 …itd, lub 3:15, 4:15, 5:15, 6:15 …itd).

Dodatkowo każde dziecko może samodzielnie spersonifikować swój zegar, czyli dorysować mu oczy, usta, policzki, nos i sprawić by był wyjątkowy. Dzięki temu trudne zadanie jakim jest odczytywanie czasu na zegarze analogowym może zamienić się w kreatywną zabawę, a straszna tarcza zegarowa może nabrać ludzkiej twarzy 😉

Życzymy udanej zabawy!

 

zegar2

Ten wpis został opublikowany w kategorii aktualności, pomoce logopedyczne, seplenienie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.