Logopedyczne lody

lodyLogopedyczne lody to zabawa wbrew pozorom na każdą porę roku. Oprócz walorów logopedycznych (utrwalanie głosek „r”, „sz”, „c”, „ś”, „cz”, „ś”), rozwija pamięć słuchową, wyobraźnie i pobudza do mówienia.

Na początek drukujemy poniższy obrazek (najlepiej na grubszej kartce) i wycinamy wszystkie elementy wzdłuż krawędzi. Miejsca zaznaczone przerywaną linią przecinamy.

 

Dzieci dobierają się w pary.
Każde dziecko otrzymuje rysunek rożka i gałek lodowych .
Dzieci rozdzielają role w parze (naprzemiennie) – jedna osoba jest sprzedawcą, a druga klientem i odgrywają scenkę przy użyciu dialogu:
Dziecko 1: Jakie lody pan/pani sobie życzy?
Dziecko 2: Poproszę o lody … ( np. cytrynowo – gruszkowo – truskawkowo – arbuzowe)
Dziecko 1: Proszę bardzo. Oto lody…
Dziecko 2: Dziękuję.

Zabawę można stopniować używając w niej od jednej do czterech gałek lodów.

Wersja kolorowa

lody

Wersja czarno-biała

lody_wycinanka

Zabawa w lodziarnię osłodzi nie tylko gorące dni. Możemy z powodzeniem bawić się w nią cały rok :).

W naszym serwisie MiMowa.pl znajdziecie również multimedialną wersję lodziarni. Zapraszamy do gry „Lody-syczki”!

Życzymy udanej zabawy!

Ten wpis został opublikowany w kategorii aktualności, kappacyzm, pomoce logopedyczne, reranie, seplenienie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Logopedyczne lody

  1. Rysunki od Was są po prostu przepiękne! I przydadzą się także nauczycielowi angielskiego. Pozdrawiam! :)))

  2. Karolina pisze:

    O! Lody są też w publikacji „Szumi MI”! Używamy, zjadamy i bawimy się z MiMową <3

  3. MiMowa pisze:

    Dziękujemy za miłe słowa i „wciąganie” 😉 Pozdrawiamy serdecznie Mamę i jej Cynamonki 😉

  4. JustynaHej pisze:

    Wspaniała zabawa! Poszliśmy nawet o krok dalej i dzieciaki oszalały na jej punkcie. Jutro zabieramy nasze lodowe akcesoria do znajomych i wciągamy w zabawę kolejne dzieci:) Dziękujemy za inspirację.