To jest „SZ”

Najłatwiejszym ćwiczeniem utrwalającym wywołaną głoskę jest oczywiście jej używanie ;). Większość dzieci nie trzeba zachęcać do mówienia, zazwyczaj całe potoki różnej maści opowieści wręcz zalewają rodziców, ale nawet te najbardziej skryte dzieci lubią pójść za ciosem i puścić wodze wyobraźni.

Jeśli chcemy utrwalić wymowę konkretnej głoski, dobrze zawczasu wymyślić bohatera i główne elementy historii, tak by stymulować dziecko do jak najczęstszego używania danych głosek.

Przygotowaliśmy dla Państwa zestaw kart do wydrukowania, na których oprzeć można opowiadania utrwalające wymowę głoski „SZ”. Na kartach znajdują się cztery różne postaci i cztery przyporządkowane im przedmioty. Na początek dziecko wybiera zestaw (to przy okazji ćwiczenie na spostrzegawczość :)). Kiedy ma już parę, czyta imię bohatera oraz nazwę przedmiotu np. „To jest Franciszek, a to są muszelki Franciszka.”

Możemy pomóc dziecku zadając dodatkowe pytania, takie jak: „Skąd Franciszek ma muszelki?”, ” Kim jest Franciszek?”, „Jaki kolor ma szalik Tadeusza?”, „Co Agnieszka robi z poduszką?” itp.
Powtarzając w opowiadaniu imię bohatera oraz nazwę przedmiotu dziecko ćwiczy wymowę głoski.

Bardzo ważne by odpowiednio skorygować dziecko, jeśli popełni błąd w wymowie, najlepiej zadając pytania zawierające dane słowo np. ” Czy chodziło ci o SZALIK?”, „To AGNIESZKA śpi na poduszce?” itd.

Dziecięca wyobraźnia nie zna granic, dajmy jej więc rozwinąć skrzydła :)

Miłej zabawy!

 czyje

 

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii aktualności, pomoce logopedyczne, seplenienie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.